Om os Nyheder
Køreskolebil blev skiftet ud med oplevelsespark

Køreskolebil blev skiftet ud med oplevelsespark

02.09.2017

Linda Jakobsen blev færdig i juni som markedsføringsøkonom på Erhvervsakademi SydVest i Sønderborg. Fremtiden som markedsføringsøkonom var dog ikke planen fra starten. Linda var i flere år kørelærer, og havde længe fundet sig rigtigt godt til rette bag rattet. Nysgerrigheden for at lære nyt fik alligevel Linda til at søge ind på markedsføringsøkonomuddannelsen.

Den brede uddannelse indenfor mange spændende businessfag var det, der først tiltalte Linda, og håbet om at kunne bruge sine nye kompetencer på hendes job i køreskolen satte skub i studiet.

Først tænkte Linda på at bruge sin nye viden fra køreskolen i praktikperioden. Men ønsket om at prøve noget helt andet blev stimuleret efter et erhvervsbesøg af marketingchef Brian Jørgensen fra Universe. Det fik Linda til at søge praktik i oplevelsesparken Universe på Als, hvor det efter kun 3 uger kom på tale at hun skulle fastansættes efter endt praktik. Linda blev ansat på fuld tid og bilen bliver nu mest brugt til at køre til og fra arbejde.

Lindas ansvarsbevidsthed og tætte samarbejde med hendes kollegaer gav hende hurtigt en masse ansvar. Der gik ikke lang tid før hun koordinerede fremtidige events, møder og samarbejdet med skoler i hele Danmark. Hun har ydermere stået for en del af designet og udviklingen af virksomhedens nye website, samt diverse bannerreklamer og andre reklamefremstød i både lokalområdet og nationalt. Herunder en malebog til restauranter i Sønderjylland og Flensborg området.

Man skal som virksomhed have tænkt over konkrete opgaver, som man giver praktikanten. Stille og roligt lægger vi mere ansvar over til praktikanten, såfremt der vises energi og interesse. Efter en uges tid havde Linda løst de fleste af de opgaver, som vi havde planlagt til at tage en måned!

Brian Jørgensen
Danfoss Universe

Hvorfor skal man læse markedsføringsøkonom ifølge Linda?

Markedsføringsøkonomuddannelsen er en enormt bred uddannelse med masser af muligheder. Hvad enten man vil være talknuser, marketinggeni, sælger eller noget midt imellem er der succeser at hente. Man bliver ikke tvunget til at vælge hvad man helst vil fra første dag, da ens eget interesseområde sagtens kan ændre sig henad vejen. Alt hvad man oplever på arbejdsmarkedet har genkendelige bånd til uddannelsen.

Gode råd til praktikforløbet ifølge Linda

Søg praktikplads i rigtigt god tid, for så er der langt mere at vælge imellem.

Vis interesse for hele virksomheden i stedet for kun egne små opgaver – så lærer du mest.

Vær god til at stille dig kritisk overfor dine arbejdsopgaver og afstem forventninger.

Er du interesseret i at læse til markedsføringsøkonom?

Du er altid velkommen til at kontakte os.