Uddannelsen som markedsføringsøkonom giver dig en bred viden om en virksomheds mange arbejdsfunktioner med hovedvægt på markedsføring.
Du får en god basal viden om økonomiske, juridiske, organisatoriske, kulturelle, samfundsmæssige og teknologiske forhold, der klæder dig på til at kunne arbejde praktisk og systematisk med markedsføring. Det gør dig til en attraktiv medspiller og en værdsat planlægger af virksomheders markedsføringsaktiviteter både i Danmark og internationalt.
På uddannelsen lærer du om alle de faktorer, der påvirker en salgssituation, blandt andet internationale handelsforhold, kommunikation mellem sælger og kunde, økonomistyring og erhvervsret.
Undervejs i uddannelsen vil du møde virksomheder gennem cases, online virksomhedsbesøg og praktik.
Specielt for den fleksible onlinebaserede Markedsføringsøkonom
På Erhvervsakademi SydVest har du nu mulighed for at tage din markedsføringsøkonomuddannelse via en fleksibel og primært onlinebaseret model.
Kravene er de samme som ved den klasserumsbaserede markedsføringsøkonom, og er således stadig en fuldtidsuddannelse, med krav om høj grad af studieaktivitet. Forskellen er bare at du i denne fleksible model kan følge undervisningen fra den geografiske placering, der passer dig bedst, og oftest på de tidspunkter du ønsker.
Vi planlægger et forløb med masser af virksomhedsinddragelse, praksisnære cases, et socialt fællesskab og med engagerede undervisere, der følger din faglige udvikling.
På uddannelsen vil vi hver tirsdag planlægge varieret fælles onlineundervisning. Resten af ugen har du selv, og i samarbejde med din studiegruppe, mulighed for at fordybe dig i studiet via cases, opgaver, onlinediskussioner, undervisningsvideoer og anden faglig fordybelse.